Perfomance DC ( Black - Silver ) με βραχίονα Verify - Clearaudio

Όταν συνήθως μιλάμε για πικάπ στο μυαλό μας υπάρχει η εικόνα μίας τεχνολογίας ώριμης,αποτελεσματικής η οποία όμως έχει εξαντλήσει τα όρια εξέλιξης της και οι όποιες βελτιώσεις γίνονται σε αυτήν αφορούν την σωστή και όσο πιο δυνατόν μηχανολογικά ακριβή εφαρμογή των κλασικών μεθόδων αναπαραγωγής των δίσκων βινυλίου.

Η Clearaudio έρχεται να διαψεύσει αυτή την αντίληψη με την τεχνολογία CMB (Ceramic Magnetic Bearing) πρώτη εφαρμογή της οποίας μας προσφέρεται με την μορφή του υπό δοκιμή πλατώ.

Στην τεχνολογία και όχι μόνο τα απλά πράγματα που δεν κάνουν “μπαμ” είναι πολλές φορές αυτά που κάνουν την διαφορά και χωρίς να το βλέπουμε δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς αυτά (θα μπορούσατε να φανταστείτε έναν υπολογιστή χωρίς ποντίκι η τα windows χωρίς undo ή copy paste;).

Το πικάπ που δοκιμάζουμε με μία πρώτη ματιά δείχνει μία κλασσική κατασκευή μάζας της εταιρίας με ακρυλικό πλατώ τον εξαιρετικό βραχίονα Verify στην έκδοση Carbon ανακαλωδιωμένο από την εταιρία και ανεστραμμένο πηγάδι.

Εκεί στο τελευταίο όμως είναι και το κρυφό αστέρι της όλης κατασκευής. Το πηγάδι με την τεχνολογία CMB που αναφέραμε πιο πάνω αν και έχει την μορφή ενός κλασικού ανεστραμμένου δεν έχει μπίλια στο σημείο στήριξής του αφού χρησιμοποιεί δυο ομοιοπολικούς μαγνήτες τόσο ισχυρούς για να κρατάνε το πλατώ στον αέρα έτσι ώστε να μην υπάρχει κάθετη επαφή επαφή μεταξύ μπίλιας και πηγαδιού τα οποία σε συνδυασμό με την χρήση έξυπνων υλικών υψηλής τεχνολογίας όπως “κεραμικό” μειώνουν τις τριβές σε πραγματικά τρομακτικό βαθμό!!

Χαρακτηριστικό είναι ότι αφού αφαιρέσαμε τον ιμάντα δώσαμε μία ελαφρά ώθηση στο πλατώ με αποτέλεσμα αυτό να γυρίζει για 11 ολόκληρα λεπτά!!!

Περιττό επίσης το οποιοδήποτε σχόλιο για τη υπέροχη εμφάνιση του συνόλου η οποία αν και λιτή για τα δεδομένα της εταιρίας είναι χλιδάτη και καλόγουστη.

Καλά όλα αυτά όμως επί της ουσίας στον ήχο δηλαδή τι γίνεται;

Όπως βέβαια ήταν αναμενόμενο το πικάπ συνδυάζει τα καλά της μάζας και της ανάρτησης Η μουσική πληροφορία νομίζεις ότι αποδίδεται σε τεράστιες ποσότητες με έναν τρόπο φυσικό, λυρικό και αέρινο, σοβαρό και ολοκληρωμένο και δεν ¨εξάγεται” με κάποιο τρόπο. Επίσης χαρακτηρίζεται από κορυφαία ουδετερότητα τεράστια έκταση στα άκρα,τονική ισορροπία και παντελή έλλειψη οποιασδήποτε μορφής μηχανολογικού θορύβου.

Οι υψηλές συχνότητες έχουν τεράστια έκταση και ακούγονται ατμοσφαιρικές και αιθέριες,οι μεσαίες είναι ζωντανές, λυρικές και ρεαλιστικές ενώ οι χαμηλές χαρακτηρίζονται από απόλυτο έλεγχο μεγάλη έκταση και παλμό εντυπωσιάζοντας.

Η ανάλυση είναι κορυφαία, μεν σε καμία περίπτωση όμως κλινική αφού ο λυρικός και συγκροτημένος τρόπος που αποδίδει το σύνολο σε κάνει να χάνεσαι στο μουσικό μήνυμα ανακαλύπτοντας παράλληλα πράγματα που αγνοούσες ότι υπάρχουν στα βινύλια μας

(εννοούμε μουσική και όχι τσίκι τσίκι μπούμ ) επιλέγοντας η το δάσος ή το δέντρο ή και τα δύο και μας έκανε να χαθούμε μέσα σε “χρώματα και αρώματα”

Το τελευταίο σχόλιο όμως έρχεται σε αντίφαση με το βασικό χαρακτηριστικό του πικάπ που είναι όπως προαναφέραμε η κορυφαία ουδετερότητα.

Όντως το πλατώ χαρακτηρίζεται από μία πρωτοφανή έλλειψη χρωματισμών και ανοίγει ένα ανοιχτό παράθυρο στην ηχογράφηση που περιέχουν τα βινύλια υποκλινόμενο ευγενικά σε αυτήν και απλά αποδίδοντας την αλήθεια γυμνή και απέριττη ..ίσως με λίγο πάθος για το οποίο χρεώνεται ο λυρισμός στοιχείο που αποτελεί και την μοναδική υποψία χαρακτήρα στην απόδοση του συνόλου.

Οπότε εάν δεν το έχετε ήδη μαντέψει εάν η ηχογράφηση είναι μέτρια η κακή θα το ακούσετε η μπορεί να παρατηρήσετε σημαντικές διαφοροποιήσεις στον ήχο από βινύλιο σε βινύλιο εφόσον η παραγωγή διαφέρει!!

Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα μέτριο βινύλιο θα ακουστεί απαίσια στο συγκεκριμένο πλατώ κάθε άλλο, απλά για να εισπράξετε την πανδαισία που περιγράψαμε πιο πάνω θα πρέπει να την περιέχει η εγγραφή...

Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να ξενίσει αρκετούς φίλους του αναλογικού ήχου αφού λίγο πολύ είμαστε συνηθισμένοι να ακούμε και το πλατώ δηλαδή τον χαρακτήρα του να συνοδεύει το μουσικό περιεχόμενο πράγμα όχι κακό αλλά όχι και απαραίτητα σωστό τουλάχιστον από την λογική του πλευρά..

Αυτή είναι και η μοναδική ένσταση (για κάποιους) στην απόδοση του συνόλου η οποία εάν σας βρίσκει σύμφωνους και με ανοικτό μυαλό θα σας ξετρελάνει όπως ξετρέλανε κι εμάς!

Τέλος αξίζει να σταθούμε λιγάκι στην εξαιρετική κεφαλή Talismann η οποία συνδυάζει την έξοχη ανάλυση,την τεράστια έκταση, τα εκρηκτικά δυναμικά και την τονική ισορροπία με μια έξτρα δόση “καραμέλας” για την έλλειψη της οποίας έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές οι κεφαλές της εταιρίας και αποδίδει με τρόπο μοναδικό..

Συμπεραίνοντας ο υπό δοκιμή συνδυασμός πλατώ,βραχίονα,κεφαλής αν και αρκετά ακριβός

αποδίδει σαν πλατώ αρκετά μεγαλύτερου κόστους και αποτελεί μια καθαρά hi-end λύση που κυρίως θα εκτιμηθεί από ανοιχτόμυαλους η (και) κατασταλαγμένους μουσικόφιλους τους οποίους θα οδηγήσει στην μουσική νιρβάνα και θα απελευθερώσει από τα δεσμά του ίδιου του μέσου μεταφέροντας τους στις μαγνητοταινίες οπού έγινε η εγγραφή των αγαπημένων τους βινυλίων τα οποία θα απολαύσουν για πρώτη φορά όπως ακριβώς είναι.

Θα απογειώσει δε οποιοδήποτε μεσουψηλού κόστους σύστημα με τρόπο απρόσμενο και ενθουσιώδη ενώ θα σταθεί άνετα και υπερήφανα σε οποιοδήποτε βαρβάτο Hi End rack.

Όχι φυσικά πως δεν υπάρχουν καλύτερα πλατώ,απλά από εδώ και πέρα οι διαφορές είναι μεν φανερές αλλά προϋποθέτουν και την οικονομική άνεση του καθενός, μιλάμε για πολύ βαθιά νερά δηλαδή...